Garantie en klachten

Voor alle artikelen die u bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat u als consumet er in alle redelijkheid van mag verwachten. De onderstaande extra garanties doen niks af aan de wettelijke garantie.

Decodeal geeft standaard 3 jaar garantie op alle DCDL® en VELUX® producten. Op alle Luxaflex® producten ontvangt u standaard 5 jaar garantie. Luxaflex Nederland garandeert Luxaflex producten vijf jaar op de afwezigheid van materiaal en fabricagefouten. De garantie geldt uitsluitend na het tonen van het originele garantiebewijs dat is voorzien van de garantiesticker (deze ontvangt u bij de levering van het product). Gedurende de eerste twee jaar na aankoop bestaat de garantie uit de kostenloze reparatie of vervanging. Gedurende de volgende drie jaar is de garantie beperkt tot de vervanging van defecte materialen of onderdelen, maar vallen demontage, assemblage, herinstallatie en transportkosten buiten de garantie.

Wij stellen alles in staat om het bestelde product correct en goed werkend te leveren. Ondanks onze secure procedure kan het voorkomen dat het geleverde product niet naar wens is. Wij zullen dan alles in het werk stellen om dit snel en accuraat op te lossen. Hieronder vindt u onze service en garantie procedure.

Er kunnen op 2 verschillende momenten afwijkingen worden geconstateerd:

1. Afwijkingen die worden geconstateerd bij levering van het product:

Vermeld op de (digitale) aflever-bon van het vervoersbedrijf dat de verpakking beschadigd of stuk is.

  1. Neem het product in ontvangst, indien de verpakking licht beschadigd is, maak hier wel melding van op de aflever-bon of op het digitale apparaat waar men tekent voor goederen ontvangst. Tip : voor montage het product uitpakken en controleren. Meldingen van eventuele schade dienen zo snel mogelijk te worden ingediend. (binnen 1 week na ontvangst)
  2. Neem het product niet in ontvangst indien het product en/of verpakking te ernstig beschadigd is, waarbij u al ziet dat het product niet meer te herstellen is. Na weigering ons schriftelijk en/of per E-mail op de hoogte stellen, zodat een eventuele her-levering geen extra vertraging oplevert. Zie hieronder over de exacte procedure.

2. Afwijkingen die worden geconstateerd bij montage van het product

  1. Monteer het product alleen, indien dit geen verdere schade aanbrengt bij gebruik van het product.
  2. Bij hele lichte beschadigingen ( krasjes, gaatjes in stof etc. ) maak hier te allen tijden meteen schriftelijk of per E-mail melding van, en laat de melding vergezeld gaan van een of meerdere foto's.

Heeft u een vraag, opmerking, afwijking of een klacht?

Neem dan gerust contact op met de klantenservice van Decodeal, vermeld de volgende gegevens in de formulier.

  • Probeer de klacht zo goed mogelijk te omschrijven
  • Probeer de klacht op foto’s vast te leggen en voeg deze toe als bijlage
  • Het ordernummer van de bestelling
  • Laat een telefoonnummer en naam achter waarop wij u kunnen bereiken.

Wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op om naar een oplossing te zoeken.
Reclamaties op producten dienen binnen 2 maanden te worden gemeld na ontdekking van het gebrek. 
Indien u nog vragen heeft, dan is onze klantenservice tijdens kantooruren bereikbaar
op +31 (0)10 419 01 04.

Geschillencommissie Thuiswinkel

Indien uw klacht onverhoopt niet door ons kon worden opgelost, kunt u tevens een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel.  Hiervoor verwijzen wij u graag naar de website van de geschillencommissie: www.sgc.nl. In geval van een klacht/geschil kunt u ook terecht kan bij het Europese online geschillenplatform (ODR) zie: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.